Moja oferta

Trening personalny,  to forma zajęć indywidualnych, które odbywają się pod czujnym okiem specjalisty. Jest to specyficzny rodzaj treningu, doskonale sprawdzającego się nie tylko u osób początkujących, które nigdy wcześniej nie miały styczności z treningiem, ale również u tych bardziej doświadczonych, dla których celem jest poprawa swoich wyników w danej dziedzinie sportowej. Trening personalny jest więc skierowany w zasadzie do każdego, dla kogo ważna jest troska o własne zdrowie podczas wykonywania aktywności fizycznej oraz trwałe i widoczne efekty pracy. 

W ofercie treningu personalnego znajdziemy wiele możliwości. Zanim jednak rozpoczniemy ćwiczenia, konieczne jest określenie parametrów danego klienta oraz jego potrzeb. Najważniejsze jest tu przede wszystkim dopasowanie treningu do płci, kondycji, możliwości, zdrowia, a także do tego, jakie mają być zamierzone rezultaty tego procesu. Zajęcia z trenerem personalnym trwają z reguły 60 minut. Istotny jest tu fakt, że klient ma stały kontakt z trenerem i jest przez niego nieustannie monitorowany w czasie wykonywania ćwiczeń.

Podczas pierwszego spotkania z trenerem dobierany jest indywidualny plan treningowy, oparty na potrzebach i predyspozycjach klienta. Różnorodność tego typu zajęć jest w  zasadzie nieskończona. Mogą być one odmienne nawet w zależności od budowy ciała, ale uwzględniają również stan zdrowia podopiecznego. Ponadto rozróżniamy wiele typów specjalistycznych treningów personalnych: korekcyjne, dla seniora, dla nastolatka, dla osób otyłych i z nadwagą, dla osób odchudzających się, budujących masę mięśniową czy wracających do sprawności fizycznej. Wybór zależy nie tylko od nas, ale także od tego, co wyniknie z analizy naszego ciała i potrzeb dokonanej przez trenera personalnego. 

Poza tym w ofercie treningów personalnych znajdziemy też zajęcia dla osób chorych i posiadających różnego rodzaju dysfunkcje narządu ruchu. W związku z tym wyróżniamy treningi: dla cukrzyka, astmatyka, dla osób z chorobami serca lub nadciśnieniem oraz dla tych, którzy mają problemy z kręgosłupem, dyskopatię, przeszły kontuzje, czy też są niepełnosprawne. 

Inną kwestią są natomiast rodzaje treningów przy uwzględnieniu interesujących nas partii ciała. Można więc skupić się na pojedynczych partiach, tj. na udach, łydkach, brzuchu, plecach, pośladkach, ramionach, klatce piersiowej, grzbiecie itp. Możliwe jest oczywiście połączenie ćwiczeń z zakresu kilku partii lub wykonywanie treningu obwodowego.  W przypadku osób odchudzających się często wybieranymi treningami są cardio, aerobowe, interwałowe i fitness. 

Trener personalny znacząco ułatwi nie tylko należyte i efektywne wykonywanie ćwiczeń fizycznych, ale także wspomoże w dostosowywaniu diety do rodzaju aktywności oraz służyć będzie radami, jeżeli tylko pojawią się jakiekolwiek wątpliwości.W zależności od wybranej aktywności oraz postawionego sobie celu trener zajmie się fachowo każdym podopiecznym i dokłada wszelkich starań, by współpraca zakończyła się sukcesem.